3 darmowe sposoby promowania się w Internecie

promowanie firmy w Internecie

Marketing internetowy to spora pula darmowych sposobów reklamowania się w sieci. Możemy wykonywać je samodzielnie bez przeznaczania środków zarówno na budżet reklamowy, jak i obsługę agencji marketingowej. Sposoby te wbrew pozorom są również bardzo skuteczne, a jedyne co musimy poświęcić to czas i zaangażowanie. Poświęcając jednak sporo uwagi darmowym sposobom na reklamowanie się w Internecie, możemy również pozyskiwać duże ilości klientów i budować swoją markę. Jakie są zatem sposoby darmowej promocji w Internecie i jakie działania mamy do wyboru?

Marketing szeptany (buzz marketing)

Jednym z najpopularniejszych sposobów na darmowe reklamowanie się w Internecie jest marketing szeptany. Jest to dodawanie wpisów polecających naszą markę lub projekt czy usługę w różnych miejscach w sieci. Wpisy te są stylizowane na polecenie zadowolonego klienta lub osoby, która słyszała pozytywne opinie na nasz temat. W niektórych przypadkach może być to otwarte polecenie nas samych jako marki. Sposób ten bazuje na docieraniu do dużej liczby osób, które poszukują danego rozwiązania i zasugerowanie im wybrania właśnie nas. Buzz marketing opiera się również na mocy sugestii i na fakcie, że osoby bez jakiejkolwiek preferencji zakupowej chętnie skorzystają ze wskazania nawet osoby nieznanej 🙂

Wpisy marketingu szeptanego najczęściej mają kilka zdań, zawierają pozytywną opinię wraz z rekomendacją dla naszej marki oraz (o ile to możliwe) link do strony internetowej. Umieszczane są wszędzie tam, gdzie mogą przebywać osoby zainteresowane daną tematyką, a w szczególności na:

  • forach internetowych
  • w komentarzach na blogach czy YouTube
  • w social mediach przez dodanie komentarza polecającego

Plusem marketingu szeptanego jest także fakt, że dodanie jednego wpisu polecającego naszej marki, może dotrzeć do kilkuset lub nawet kilku tysięcy osób. Dodając odpowiednio dużą ilość wpisów w wielu miejscach oraz robiąc to regularnie, możemy zatem liczyć na bardzo dobre rezultaty. Z pewnością część osób, która zobaczy wpis polecający, nawet z ciekawości sprawdzi ofertę naszej marki, a to już połowa sukcesu. Tworząc wpisy polecające, należy zwracać uwagę, aby były unikalne i niepodobne do siebie, a także były poprawne i jakościowe.

social media

Prowadzenie profili w social mediach

Drugim sposobem, dzięki któremu możemy reklamować się w Internecie za darmo, jest prowadzenie profili w mediach społecznościowych. Social media gromadzą bardzo duże ilości osób, a poszukują one na nich nie tylko rozrywki, ale też często firm lokalnych, produktów czy usług. Bardzo dobrym pomysłem jest stworzenie profilu np. na Facebooku, Instagramie czy LinkedIn i promowanie naszej marki. Możemy robić to poprzez jakościowe stworzenie ciekawego profilu oraz regularne dodawanie treści. Jeśli będą one jakościowe i ciekawe, będą przyciągały odbiorców. Prowadząc profil, możemy również organizować konkursy i eventy czy publikować zniżki i kody rabatowe jedynie dla fanów naszego profilu. Należy również zadbać o hashtagi z odpowiednimi słowami kluczowymi, aby były szukane w wyszukiwarce. Prowadząc kilka profili w najpopularniejszych mediach społecznościowych wśród naszych odbiorców, możemy zbudować spore grono fanów, a w szczególności stałych klientów.

Content marketing

Bardzo dobrym sposobem darmowego promowania się w Internecie jest również content marketing. Polega on na publikowaniu przydatnych treści w Internecie, które będą opatrzone logiem lub nazwą czy odnośnikiem do naszej marki, a następnie, które będą odnajdywane przez osoby poszukujące informacji tematycznych. Jest to bardzo skuteczny sposób reklamy, gdyż obecnie jakościowe treści są bardzo popularne i poszukiwane. Pamiętajcie „Content is King”! Znając się zatem na danym temacie, możemy tworzyć różnego rodzaju treści tekstowe, graficzne czy wideo oraz publikować je we wszystkich miejscach w Internecie, w których mogą przebywać nasi potencjalni odbiorcy. Osoby, które zauważą darmowy i przydatny materiał, z pewnością sprawdzą również markę, która go dodała. Publikując takie treści, będziemy również pozyskiwali klientów poprzez nie jeszcze na długo po opublikowaniu. Content jest również odbierany pozytywnie i potrafi dawać bardzo duże zasięgi tak jak np. marketing szeptany.

Od zawsze zakochany w Internecie - uczył się na studiach i na własnych błędach. Pierwsze strony mobilne na WAPie sprawdzał na NOKII 3210, a własny sklep internetowy założył 5 lat przed powstaniem IG. Aktualnie pomaga mniejszym i większym firmom zarabiać dzięki skutecznym działaniom w marketingu internetowym. I robi to jak dla siebie. Aaa i wcale nie jest taki stary.