Czym jest marketing internetowy?

Czym jest marketing internetowy

 

Marketing internetowy to obecnie główne źródło pozyskiwania klientów i sposób, który wyprzedza tradycyjne opcje reklamowania się ze świata rzeczywistego. Dzieje się tak z wielu powodów, a jednymi z nich jest szybki rozwój technologii internetowych czy korzystanie przez klientów z Internetu w bardziej intensywny sposób na rzecz tradycyjnego zamawiania produktów i usług. Digital marketing daje bardzo wiele możliwości reklamy dla praktycznie każdej marki i możliwość pozyskiwania dużych ilości nowych klientów. Czym zatem jest ten świat cyfrowej reklamy? Wszystkie podstawowe informacje o marketingu internetowym prezentujemy w tym poście.

 

Czym jest zatem marketing internetowy?

 

Marketing internetowy jest jedną z najpopularniejszych i najszybciej rozwijających się gałęzi marketingu ogólnego. Zakłada on różnego rodzaju działania promocyjne w Internecie, które mają na celu promowanie naszej marki. Digital marketing polega na określeniu strategii reklamowej, wybraniu odpowiednich sposobów promocji, a następnie wdrażaniu, modyfikowaniu i prowadzeniu ich. Marketing internetowy ma budować więź marki i klienta. Potencjalny odbiorca ma też dużo większe możliwości interakcji z naszą marką, aniżeli w przypadku marketingu tradycyjnego, gdzie jest jedynie biernym odbiorcom przekazu reklamowego.

 

Marketing internetowy może mieć wiele celów. Z pewnością jednym z nich jest pozyskiwanie klientów dla naszego biznesu lub projektu. Celem marketingu internetowego są też kwestie wizerunkowe takie jak zwiększanie świadomości marki czy budowanie pozytywnego i profesjonalnego wizerunku. Marketing internetowy umożliwia promowanie się zarówno krótkotrwałe jak i długofalowe.

 

Na digital marketing składa się wiele rodzajów strategii i działań promocyjnych. Trudno je określić wszystkie z uwagi na to, że zmieniają się w bardzo szybkim tempie i często płynnie ewoluują. Jest to również cecha wyróżniająca marketing internetowy na tle tego tradycyjnego.

 

Najpopularniejszymi sposobami promocji w Internecie są posiadanie strony internetowej i pozycjonowanie, prowadzenie profili w social mediach, content marketing, inbound marketing, działania influencerskie i blogowe, płatne systemy reklamowe czy marketing szeptany. Oprócz tych najpopularniejszych, istnieją też bardziej zaawansowane – takie, jak real time marketing czy marketing wirusowy.

 

marketing internetowy

 

Jak przebiega promocja w Internecie w praktyce?

 

Chcąc reklamować się internetowo, mamy do wyboru dwie główne opcje. Możemy robić to samodzielnie lub przy pomocy agencji marketingowej. Promowanie się samodzielnie będzie wymagało od nas pewnej wiedzy oraz przeznaczenia sporej ilości czasu. Na rynku działa również wiele agencji marketingowych, interaktywnych i SEO, które zajmują się odpowiednim zakresem marketingu internetowego, choć najczęściej świadczą kompleksowe usługi i oferują wszystkie najpopularniejsze strategie digital marketingu swoim klientom. Promocja przy pomocy agencji marketingowej takiej jak BRAINBOX, polega na analizie potrzeb i sytuacji klienta, a także dobraniu odpowiedniej strategii reklamowej. Następnie jest ona wdrażana przez specjalistów danej agencji w zamian za opłatę, a agencja przedstawia raporty z działalności i efektów, jakie osiągnęła. Współpraca może odbywać się na podstawie podpisanej umowy długofalowej lub po prostu polegać na wykupieniu realizacji pewnych usług. Marketing internetowy posiada również wiele korzyści. Możemy zaliczyć do nich:

 

  • możliwość personalizacji przekazu reklamowego,
  • zbieranie statystyk i danych analitycznych o klientach,
  • możliwość docierania do bardzo dużej grupy odbiorców,
  • możliwość targetowania,
  • mierzalność działań promocyjnych,
  • elastyczność pod względem formy i budżetu reklamowego,
  • możliwość realizacji wielu celów;

Kto może korzystać z digital marketingu?

Z marketingu internetowego może korzystać praktycznie każda osoba czy marka bez względu na wielkość projektu, tematykę czy posiadany budżet. Digital marketing daje możliwości promowania się zarówno za darmo i niskokosztowo, jak i przy pomocy sporych budżetów. Z tego rodzaju promocji mogą korzystać również osoby nieznające się na Internecie, a także osoby prywatne prowadzące projekty niekomercyjne. Marketing internetowy przede wszystkim jest jednak skierowany do osób prowadzących np. biznesy lokalne czy swoją własną firmę dając im bardzo dużo możliwości. Z digital marketingu warto również korzystać jeśli chcemy budować globalną dużą markę, gdyż Internet jest do tego idealnym miejscem.

 

Czy warto korzystać z marketingu internetowego?

 

Odpowiedź na to pytanie jest jak najbardziej twierdząca. Digital marketing daje wiele możliwości, a także posiada sporo korzyści. Możemy reklamować się przy jego pomocy w Internecie, niezależnie od tego, kim jesteśmy i jaki cel chcemy osiągnąć. Marketing internetowy posiada również różne typy promocji różniące się od siebie pod względem ryzyka czy wymagań finansowych. Działania digital marketingu można wdrażać elastycznie i niezależnie, a także korzystać z pomocy specjalistów. Marketing internetowy daje wiele możliwości sprawdzenia skuteczności działań reklamowych w praktyce w małej skali, które następnie możemy rozszerzać. Wszystkie te zalety najlepiej potwierdzają, iż marketing internetowy jest skuteczny oraz korzystny i jest szansą dla wielu marek na wybicie się na rynku — o co trudno w świecie realnym z tradycyjnymi metodami reklamy.

Od zawsze zakochany w Internecie - uczył się na studiach i na własnych błędach. Pierwsze strony mobilne na WAPie sprawdzał na NOKII 3210, a własny sklep internetowy założył 5 lat przed powstaniem IG. Aktualnie pomaga mniejszym i większym firmom zarabiać dzięki skutecznym działaniom w marketingu internetowym. I robi to jak dla siebie. Aaa i wcale nie jest taki stary.