Dlaczego marketing internetowy jest tak skuteczny?

Dlaczego marketing internetowy jest skuteczny?

O tym czym jest marketing internetowy pisaliśmy w poprzednim poście. Teraz skupimy się na zdefiniowaniu, dlaczego jest tak szalenie skuteczny.

Marketing internetowy w wielu sytuacjach jest obecnie najskuteczniejszym sposobem promowania się, a dzięki swojej charakterystyce często korzystając z niego, możemy osiągnąć bardzo wysokie współczynniki opłacalności, zwrotu czy skuteczności reklamy. Chcąc poznać kompleksowo tematykę marketingu internetowego warto odpowiedzieć sobie na pytanie: dlaczego jest on aż tak skuteczny i co stoi za rosnącym wciąż sukcesem digitalu na tle innych działań tradycyjnych. Dlaczego zatem marketing internetowy jest aż tak skuteczny? Odpowiedzi przedstawiamy poniżej.

 

Praktycznie „nieskończona” liczba odbiorców

 

Pierwszym powodem, dla którego marketing internetowy jest aż tak skuteczny, jest praktycznie nieskończona liczba odbiorców. Z Internetu korzysta zdecydowana większość ludzi na świecie i robią to w różnych celach. Mając do dyspozycji dużą ilości sposobów reklamy, jesteśmy w stanie docierać do niebotycznie dużych grup odbiorców i budować bardzo szerokie zasięgi. Już siłą rzeczy pewna część osób z dużej grupy odbiorców stanie się naszymi klientami, a więc nie musimy obawiać się, że wyemitujemy reklamę w małej grupie i nie sprzedamy naszego produktu – gdyż zawsze istnieją różne dodatkowe opcje na dotarcie do kolejnych odbiorców o pożądanych parametrach. Do bardzo dużej liczby potencjalnych klientów możemy docierać również bardzo prosto i często bardzo szybko. Wpływa na komfort i wyłapywanie nawet małej ilości klientów z dużej grupy osób, które zobaczyły naszą reklamę.

 

Możliwość targetowania reklamy

 

Drugim bardzo ważnym czynnikiem, który decyduje o tym, że marketing internetowy jest skutecznym sposobem reklamy jest targetowanie. Jest to możliwość określenia konkretnych cech u osób, które mogą zobaczyć naszą reklamę. Zarówno systemy reklamowe dające możliwość dokładnego targetowania, jak i inne sposoby reklamowe posiadające naturalne targetowanie – np. ze względu na ustalone frazy pozycjonowania – sprawiają, że nasza reklama wyświetla się w jedynie tym osobom, które z dużym prawdopodobieństwem skorzystają z naszej usługi. Reklamowanie się w takiej grupie osób z pewnością będzie dużo skuteczniejsze, niż w grupie przypadkowych osób, jak np. poprzez rozdawanie ulotek na ulicy. Targetowanie przy marketingu internetowym jest również stosunkowo łatwe.

 

Targetowanie reklam internetowych będzie przekładało się również na efektywne wydawanie budżetu reklamowego, gdzie koszt pozyskania klienta będzie dużo niższy, niż z dużo obszerniejszej nieweryfikowanej grupy odbiorców. Dzięki temu będziemy mogli przeznaczać jeszcze większą ilość środków na promocję i reklamować się jeszcze skuteczniej.

 

Skuteczność marketingu internetowego

 

Różne formy reklamy i możliwość korzystnego przedstawienie oferty

 

Reklama internetowa to przede wszystkim wiele form promocji. Do dyspozycji otrzymujemy różnego rodzaju strategie i systemy reklamowe, reklamy tekstowe, graficzne czy wideo, a także multimedialne i interaktywne oraz bardzo dużą ilość miejsc, gdzie możemy publikować nasz przekaz reklamowy. Wszystko to pomnożone przez niezliczoną ilość opcji sprawia, że możemy naszą ofertę przedstawić w bardzo korzystny sposób. Często pewne produkty trudno przedstawić jedynie tekstowo lub jedynie graficznie, a wykorzystując odpowiednią formę i umiejscowienie reklamy, możemy skutecznie zaciekawić klienta i przekonać go już samą reklamą, iż produkt jest warty uwagi. Dużym plusem jest również możliwość połączenia wszystkich form reklamy i sprawdzenia, która będzie dawała najkorzystniejsze rezultaty. Niezależnie zatem od produktu lub usługi jaką promujemy, będziemy mogli przedstawić ją w korzystnym świetle oraz najlepiej, jak tylko się da.

 

Marketing internetowy jest zoptymalizowany

 

Jednym z najważniejszych powodów, dla których marketing internetowy jest aż tak skuteczny, jest fakt optymalizacji. Wybierając konkretną formę reklamy, otrzymujemy jeszcze przeważnie wiele innych opcji do wyboru, które możemy dostosować do naszych działań promocyjnych. Wszystko to przekłada się na wyemitowanie dokładnie dopasowanej oraz zoptymalizowanej reklamy odbiorcom, których chcemy pozyskać jako klientów. Nie możemy tego zrobić np. przy rozdawaniu ulotek na ulicy lub emisji reklamy w radiu. Internetowe sposoby promocji są bardzo dobrze dopasowane i zoptymalizowane dla danego typu odbiorców, a więc gwarantują wyższą skuteczność niż ogólne tradycyjne sposoby reklamy takie jak np. plakaty czy billboardy — których siłą rzeczy nie można dostosować do poszczególnych odbiorców. Przy internetowym promowaniu marki w formie banerów reklamowych, będą one wyglądały zupełnie inaczej dla konkretnych grup docelowych i będą różniły się np. treścią, kolorem, formą, wielkością czy umiejscowieniem. Dopasowanie reklamy internetowej wpływa zatem na jej skuteczności i pozwala zadowolić wielu użytkowników.

 

Śledzenie konwersji – mierzalność

Poprzez mierzalność rozumiemy możliwość śledzenia konwersji na wyznaczone cele. Konwersją może być dłuży pobyt na stronie, przeczytanie kilku artykułów, wykupienie subskrypcji usług, zakup produkty w sklepie, napisanie zapytania przez formularz kontaktowy czy kliknięcie w telefon. Wymagana jest tu integracja systemu reklamowego (czy to Google Ads czy reklam na Facebooku) ze stroną internetową poprzez zainstalowanie śledzenia (Tagi Google, Google Analytics, Pixel Facebooka itp.), ale tę pracę wykonuje się raz. Dzięki temu kampanie nie prowadzi się „na ślepo” lub na parametrach pośrednich jak CTR. W łatwy sposób można wykonać testy A/B, pozostawiając tylko lepiej konwertujące kampanie.

 

Mierzalność przyjętej strategii marketingowej to bardzo ważny aspekt, który albo zadecyduje o przyłożeniu większych środków (czas, pieniądze, zaangażowanie zespołu czy agencji) lub o zaprzestaniu działań, więc nigdy nie powinien być pomijany.

Od zawsze zakochany w Internecie - uczył się na studiach i na własnych błędach. Pierwsze strony mobilne na WAPie sprawdzał na NOKII 3210, a własny sklep internetowy założył 5 lat przed powstaniem IG. Aktualnie pomaga mniejszym i większym firmom zarabiać dzięki skutecznym działaniom w marketingu internetowym. I robi to jak dla siebie. Aaa i wcale nie jest taki stary.